روزها

معرفی سایت ها و وبلاگ ها

روزها

معرفی سایت ها و وبلاگ ها

افزودن موزیک به وبلاگ:

ما دو نوع موزیک می توانیم در وبلاگمان قرار دهیم. یکی موزیکی که موزیک زمینه خوانده می شود و به محض لود شدن وبلاگ پخش می شود و نوع دیگر موزیکی است که بصورت plugin در وبلاگ قرار می گیرد. برای هر دو نوع، یا آن موزیک روی یکی از سایت ها وجود دارد و یا این که ما باید موزیک مورد نظرمان را آن لاین کنیم. یعنی به فضائی که قبلا در اینترنت گرفته ایم ارسال کنیم. ارسال موزیک با ارسال عکس تفاوت چندانی ندارد . دقت کنید که سایت villagephotos که قبلا معرفی کردیم فقط برای ارسال عکس است و برای ارسال موزیک باید یکی دیگر از سایتهای رایگان را انتخاب کنید. قدم بعدی این است که این کد را در قالب وبلاگتان کپی کنید:

بجای عبارت your music آدرس دقیق موزیک مورد نظرتان را بنویسید. مثلا اگر آدرسی که گرفته اید به این صورت باشد: http://Milad.20m.com و نام فایلی هم که ارسال کرده اید test.mp3 باشد، باید این کد ها را در قالب وبلاگ خود بنویسید:

bgsound src=" http://Milad.20m.com/ test.mp3 " loop="-1">

مکانی که این کد ها را کپی می کنید چندان مهم نیست.

ارسال فایل به اینترنت (ftp) برای ارسال فایل روی اینترنت برنامه های مختلفی وجود دارد که روش آنها تا حدود زیادی شبیه به یکدیگر است . من یکی از معروفترین آنهارا با نام CuteFTP معرفی می کنم. اولین کار این است که این برنامه را دریافت و نصب کنید. برای گرفتن نسخه آزمایشی آن می توانید به سایت download.com مراجعه کنید. در پایان نصب، گزینه create desktop shortcut را فعال کنید. برای استفاده از برنامه CuteFTP ساده ترین راه این است که از دکمه quick connect استفاده کنید. با کلیک روی این دکمه یک منو باز می شود. در بخش URL آدرس فضای مجانی که گرفته اید را وارد کنید ( مثلا: http://Milad.20m.com) . Username و password را نیز طبق ای میلی که هنگام ثبت نام برای فضای رایگان دریافت کرده اید، وارد کنید و بعد دکمه connect را بزنید. اگر کار ها را درست انجام داده باشید. اتصال برقرار می شود. حالا صفحه اصلی CuteFTP را می بینید.دو پنجره بزرگ در سمت راست و چپ برنامه دیده می شود. معمولا پنجره سمت چپ هارد دیسک شما را نشان می دهد و پنجره سمت راست فضای شما را بر روی اینترنت. حالا می توانید فایل های مورد نظرتان را از پنجره سمت چپ( کامپیوترتان) به پنجره سمت راست (فضای اینترنتی) منتقل کنید. این کار با انتخاب فایل ها و کلیک دکمه upload و یا با کلیک و کشیدن فایل ها به پنجره سمت راست انجام می شود.

قرار دادن تصویر در قالب:

ممکن است بخواهید لوگو یا عکسی را در قالب وبلاگتان قرار دهید. برای این کار ابتدا به روشی که در مبحث ارسال فایل به اینترنت گفته شد، عکس مورد نظرتان را آنلاین کنید و آدرس آن را در حافظه کپی کنید. سپس قالب وبلاگ را در فرانت پیج باز کنید. در محل مورد نظرتان کلیک کنید. سپس از منوی insert گزینه های picture و from file را انتخاب کنید. در کادر file name آدرس عکس را کپی کنید و insert را کلیک کنید. پس از چند ثانیه، عکس در قالب وبلاگ ظاهر می شود. به این روش می توانید فایل های انیمیشن با فرمت gif را هم در قالب خود قرار دهید.


ایجاد لینک در قالب:

یکی از کارهائی که همه وبلاگ نویسان دوست دارند انجام دهند. ایجاد لینکهائی به وبلاگ ها و سایت های دیگر و یا به یادداشت های قبلی خودشان است. برای این کار باید کدهای زیر را در قالب وبلاگتان کپی کنید:

your text در اینجا بجای your text کلمات مورد نظرتان را بنویسید و بجای your file address آدرس کامل صفحه مورد نظر را در اینترنت وارد کنید. البته اگر بخواهید مکان دقیق لینک را در قالب مشخص کنید، باید سراغ فرانت پیج بروید. در فرانت پیج ابتدا عبارت مورد نظرتان را بنویسید. سپس آن را انتخاب کرده، راست کلیک کنید و آخرین گزینه یا hyperlink را انتخاب کنید. در کادر address آدرس صفحه مورد نظرتان را وارد کنید و ok را کلیک کنید. اگر می خواهید این صفحه در یک پنجره جدید باز شود، قبل از ok گزینه target frame را در سمت راست کلیک کرده و در آنجا گزینه new window را کلیک کنید.

لینک دادن به یک یادداشت خاص

گاهی وقتها می خواهیم به یک یادداشت خاص از یک وبلاگ آدرس بدهیم. یا این که در قالب، چند لینک برای یادداشت های مهم وبلاگ خودمان ایجاد کنیم . این کار یک راه ساده دارد: حتما در وبلاگ ها زیر هر یادداشت این عبارت را دیده اید: نوشته شده در ساعت..... توسط ... . کافی است روی همین جمله راست کلیک کنید و از منو گزینه copy shortcut را انتخاب کنید. بعد در بخش هایپر لینک آن را paste کنید .


قرار دادن لوگوی دیگران در قالب:

برای این کار کافی است کدهائی را که در زیر لوگو قرار دارد در محل مناسب در قالب وبلاگتان کپی کنید.


ابزار آمارگیری:

ابزار های آمار گیری می توانند برای وبلاگ شما بسیار مفید باشند. از جمله تعداد بازدید کنندگان در هر روز و هر ماه و این که از بین افرادی که به شما لینک داده اند کدام یک بازدید کننده بیشتری برای شما آورده اند. همچنین می توانید بفهمید که بازدید کننده ها از کدام موتور جستجو و با چه کلماتی سایت شما را پیدا کرده اند. هه اینها به شما کمک می کند که مخاطبین خود را بیشتر بشناسید و برای موفقیت وبلاگ خود، بهتر تصمیم گیری کنید. سایتهای زیادی وجود دارند که سرویس آمارگیری را بصورت رایگان در اختیار ما قرار می دهند. من معروف ترین آنها را اینجا ذکر می کنم:



http://www.webstat4u.net/
http://www.bravetools.com

http://stats.netsups.com

http://www.bravenet.com

http://www.sitemeter.com




پس از مراجعه به هریک از این سایت ها و طی مراحل ثبت نام، چند کد html یا java به شما ارائه می شود که باید آنها را در قالب وبلاگتان کپی کنید. اگر می خواهید مکان دقیق آمار گیر را مشخص کنید، باید این کار را در فرانت پیج انجام دهید.



معرفی وبلاگ به موتور های جستجو

برای این که وبلاگ شما بازدید کننده بیشتری داشته باشد، بهتر است آن را به موتور های جستجوی معروف معرفی کنید. 90% ایرانی ها از موتور های جستجوی گوگل و یاهو برای جستجوی اطلاعاتشان استفاده می کنند. همچنین این دو سایت قابلیت جستجوی فارسی نیز دارند. این سایتها معمولا بخش خاصی برای معرفی سایتهای جدید دارند. مثالا برای معرفی وبلاگ خود به گوگل، باید به این آدرس بروید:

http://www.google.com/addurl.html در کادر URL آدرس وبلاگ و در بخش comments توضیحاتی مربوط به وبلاگ خود بنویسید. در بخش comments کلماتی را که در وبلاگتان بیشتر بکار می روند وارد کنید. هرکلمه را با کاما از کلمه بعدی جدا کنید. از کلمات فارسی نیز می توانید استفاده کنید .

برای این که جستجو نتیجه بهتری داشته باشد . لازم است عبارات و کلماتی را که به وبلاگ شما مربوط هستند و از آنها بیشتر استفاده می کنید، به قالب وبلاگ اضافه کنید. این کلمات را در ابتدای کدها، در زیر این عبارت هااضافه کنید:





Name=keywords>"اینجا کلمات کلیدی وبلاگتان بنویسید < META content="



در بخش کلمات کلیدی، هرکلمه را با کاما از کلمه بعدی جدا کنید. از کلمات فارسی نیز می توانید استفاده کنید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد