روزها

معرفی سایت ها و وبلاگ ها

روزها

معرفی سایت ها و وبلاگ ها

تقویم پارسی گوگل

Google Calendarدر پست قبلی تعدادی از گاه‌شمارهای آنلاین پارسی را که بر روی اینترنت موجود بود معرفی کردم. بعد از این که گوگل سرویس جدید خود را با عنوان گاه‌شمار (تقویم) گوگل ارائه داد، متوجه شدم که تقویم‌های ساخته شده توسط افراد قابلیت به اشتراک‌گذاری دارند. این بود که به فکر افتادم تا مناسبت‌های تقویم ایرانی را وارد کنم و آن را به اشتراک بگذارم که همه از آن استفاده کنند. بر خلاف بقیه تقویم‌های موجود این تقویم از یک ویژگی برخوردار است که اطلاعات به پارسی وارد آن شده‌اند.

حال سؤال این است که شما چگونه می‌توانید گاه‌شمار پارسی گوگل را به Google Calendar خود اضافه کنید.
برای این کار باید ابتدا اکانت گوگل داشته باشید. بعد از این که وارد صفحه گاه‌شمار گوگل شدید، با اکانت گوگل خود وارد شوید. در ابتدا شما با صفحه زیر مواجه می‌شوید که می‌توانید ساعت رسمی منطقه جغرافیایی خود را در آن تنظیم کنید.

Google Calendar
پس از این که روی دکمه Continue برای ادامه کار کلیک کردید، وارد صفحه‌ای می‌شوید که در انتهای ستون سمت چپ آن کادر Calendars دیده می‌شود. روی علامت + جلوی Other Calendars کلیک کنید (با رنگ قرمز در تصویر زیر آن را مشخص کرده‌ام).
Google Calendar
روی بخش Public Calendar Address کلیک کرده و در کادر سفید لینک زیر را وارد کرده و روی دکمه Add کلیک کنید:
Google Calendar
حالا شما گاه‌شمار پارسی را در گوگل خواهید داشت که تا جایی که توانسته‌ام، مناسبت‌های تقویم ایرانی را در آن وارد کرده‌ام و به تدریج کامل و کامل‌تر خواهد شد.
Google Calendar
اطلاعات بیشتر درباره تقویم گوگل را می‌توانید از این نوشته به دست بیاورید.
دنبالک:
http://www.osyan.net/cgi-bin/mt/osyanmt-tb.cgi/872
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد