روزها

معرفی سایت ها و وبلاگ ها

روزها

معرفی سایت ها و وبلاگ ها

گرایشات گوگل ریدری خود را دریابید!

در این که گوگل ریدر در حال حاضر بهترین و محبوب‌ترین ابزار برای پیگیری خوراک‌های آراس‌اس در وب هست هیچ شکی نیست(!)، این محبوبیت و برتری دلایل زیادی داره؛ استفاده راحت، عدم نیاز به نصب برنامه، و از همه مهمتر امکان به اشتراک گذاشتن مطالب که برگ برنده گوگل در این زمینه است. اما یکی از بخش‌های جالب و البته نه چندان معروف(!) گوگل ریدر بخش Trends این ابزاره. این بخش که به نوعی بخش آمارگیر گوگل ریدر هست اطلاعات جالبی رو از تمامی بخش‌ها و فعالیت‌های شما در این ابزار میده. این بخش از ۵ قسمت کلی تشکیل شده که سعی دارم کمی به توضیح این بخش بپردازم:

قسمت اول : آمار کلی از گوگل ریدر و فعالیت‌های شما

Copy (3) of www_google_com_reader

همنطور که در تصویر می‌بینید، این بخش به شما تعداد دقیق خوراک‌هایی رو که مشترک‌شون هستید، و تعداد فیدهای به اشتراک گذاشته شده، فیدهای خوانده شده، فیدهای ستاره‌گذاری شده و مطالب ارسال شده توسط ایمیل رو در ۳۰ روز گذشته به شما اعلام میکنه.

 

+ قسمت دوم : آمار فیدهای خوانده شده

Copy (4) of www_google_com_reader

این سمت اطلاعات بسیار دقیقی از نحوه خواندن فیدهای از طرف شما بهتون میده. اطلاعات کاملی میزان فیدهای خوانده شده در ۳۰روز گذشته(که خودش به زیربخش هفته تقسیم بندی شده)، میانگین فیدهای خوانده شده در یک روز(که خودش شامل بخش‌های مختلف روز میشه) و میانگین فیدهای خوانده شده در طول روزهای هفته!

+ قسمت سوم : گرایشات فیدهای خوانده شده

Copy of www_google_com_reader

یکی از جالب‌ترین قسمتهای موجود، که در اون آمار کاملی از تعداد و درصد فیدهای خوانده شده شما نشان داده میشود! آماری از تعداد خوانده‌شده‌ها، ستاره‌گذاری‌شده‌ها، به اشتراک گذاشته شده ها، ایمیل شده ها، و همچنین خوانده شده از طریق موبایل در این قسمت وجود دارد!

+ قسمت چهارم : گرایشات اشتراکی

www_google_com_reade

این بخش هم اطلاعات جالبی رو بهتون میده، اطلاعات جامعی از بیشترین به روزشده ها، کم‌کارترین خوراک‌ها و نامفهوم‌ترین(!) خوراک‌ها در این بخش وجود داره. از دستش ندهید!

+ قسمت پنجم : برچسب‌ها

Copy (5) of www_google_com_reader

این بخش هم اطلاعاتی مربوط به تگ‌های ایجاد شده از طرف شما اعلام میکنه! این بخش مانند ابرچسب عمل کنه، یعنی برچسب‌های پرکار تر بزرگ‌تر و پررنگ‌تر نشان داده میشوند!

+ خلاصه و نگاه کلی

این بخش در گوگل ریدر کمتر مورد توجه قرار گرفته بود، اما به نظرم یکی از هیجان‌انگیزترین بخش‌ها هم به حساب میاد، در کل هر چند وقت یک بار سر زدن به این بخش اطلاعات جالبی رو بهتون خواهد داد!

http://www.parsish.com