روزها

معرفی سایت ها و وبلاگ ها

روزها

معرفی سایت ها و وبلاگ ها

سیدنی پولاک در گذشت


سیدنی پولاک در گذشت

سیدنی پولاک در گذشت


«سیدنی پولاک»، کارگردان سرشناس آمریکایی برنده اسکار روز گذشته در سن 73 سالگی درگذشت.
«سیدنی پولاک» که از حدود یک سال قبل اعلام شده بود به سرطان مبتلا شده است، دیروز در سن 73 سالگی در خانه‌اش در لس‌آنجلس و در کنار خانواده‌اش دار فانی را وداع گفت.
در حالی که دنیای فیلم «سیدنی پولاک» را به‌عنوان یک کارگردان بزرگ می‌شناسد، اما او در قالب یک ستاره بازیگری به دنیای فیلم وارد شد و آخرین‌بار در فیلم «مایکل کلایتون» در سال 2007 به ایفای نقش پرداخت.
«پولاک» که متولد اول جولای 1934 بود، در طول حیات، 21 فیلم و مجموعه تلویزیونی را کارگردانی کرد، در 30 فیلم ایفای نقش داشت و تهیه‌کنندگی 44 فیلم را نیز برعهده داشت. او بیش‌تر به‌جهت بازی گرفتن عالی از ستارگان هالیوودی فیلم‌هایش چون «رابرت ردفورد»، «جین فاندا» و «داستین هافمن» به شهرت رسید.
برجسته ترین اثر او «از درون آفریقا» بود که در سال 1985جایزه اسکار را کسب کرد. این فیلم با بازی «مریل استریپ» و «رابرت ردفورد» نامزد 11 بخش جوایز اسکار شد و در نهایت، هفت جایزه اسکار از جمله بهترین کارگردانی و تهیه‌کنندگی را برای او به‌همراه آورد.
اولین فیلم بلند «پولاک» در مقام کارگردان، در سال 1965 به‌نام «رابطه سست» ساخته شد و آخرین فیلم او اثری مستند بود که در سال 2007 با عنوان «طراحی‌های فرانک گری» به‌روی پرده رفت.
فساد سیاسی و قربانی شدن انسان در آلودگی‌های سیاسی و اجتماعی، مضمون اصلی بیشتر فیلم‌های او بود.
طبق آنچه بی بی سی گزارش داده است: «توتسی»، «سابرینا»، «مترجم»، «هاوانا»، «سه روز کندور»، «یاکوزا»، «این ملک متروکه»، «نگهبان قصر» و «آنها به اسب شلیک می‌کنند»، «زن و شوهرها» و «روزهای خوش زندگی» از ساخته‌های معروف او به‌شمار می‌آیند.
از به‌یادماندنی‌ترین نقش‌آفرینی‌های او در فیلم‌های سینمایی می‌توان از «چشمان کاملا بسته»، «مایکل کلایتون»، «سوپرانوس» و «مترجم» نام برد. برای اولین‌بار «جان فرانکن» در فیلم «زنگ‌ها برای چه‌کسی به صدا درمی‌آیند» نقش بسیار کوتاهی را به او داد.
منبع : بررسی و فروش جدیدترین فیلم های هالیوود