روزها

معرفی سایت ها و وبلاگ ها

روزها

معرفی سایت ها و وبلاگ ها

تعمیرات ویندوز

استفاده از ویژگی restore point

اکثر کاربران غیر حرفه ای رایانه و معمولا آنهایی که به تازگی با این وسیله کار می نمایند، با اولین اختلال و مشکلی که برای سیستم آنها بوجود می آید، زانوی غم به بغل میگیرند و از حرفه ای تر ها برای نصب مجدد سیستم عامل تقاضا ی کمک مینمایند و هنگامیکه سیستم آنها را در عرض چند ثانیه درست میشود، فکر میکنند معجزه ای صورت گرفته است، ولی این معجزه ای است که خود سیستم عامل در اختیار ما قرار داده است. در زیر کمی در این مورد توضیح خواهم داد.

از زمان ویندوز Me  و بعد از آن XP  این سیستم ها دارای ویژگی restore point  میباشند. این ویژگی موجب میشود که هنگام به وجود آمدن مشکل برای سیستم ، چه در حین نصب و چه در حین اجرای یک برنامه ، سیستم به وضعیت قبل از مشکل بر گردد.

برای ایجاد این نقطه ی بازگشت ابتدا در منوی start  گزینه all program  را انتخاب نمایید. بعدا به ترتیب گزینه های accessories  و system tools  و system restore  را کلیک کنید در ویندوی system restore  عبارت create a restore point  را کلیک کنید. نامی برای نقطه بازگشت انتخاب نمایید و گزینه create  را انتخاب کنید.  برای بازگشت به نقطه تعین شده ابتدا برنامه system restore  را باز کرده و عبارت       restore my computer to an earlier time  و بعدا تاریخ ایجاد آن نقطه را کلیک کنید تا بتوانید نقطه بازگشت به وجود آمده در آن نقطه را مشاهده کنید . از بین آن نقاط ، نقطه مورد نظر را کلیک و بعدا دکمه Next  را انتخاب کنید . حال سیستم شما به آن نقطه معین از وضعیت سیستم که در همان تاریخ برایش ثبت شده است باز میگردد.

استفاده از دستور SFC 

این هم یک دستور عالی برای کاربران ویندوز system file checking ) SFC  ) :

اگر ویندوزتان حسابی به هم ریخته و برنامه های خوبی هم روی آن دارید و نمیخواهید حذفشان کنید همچنین فرصت نصب دوباره ویندوز و حوصله ی درد سر کشیدن ندارید ، این مراحل را قدم به قدم انجام دهید:

1. CD  ویندوز را داخل درایو بگذارید.

2. در قسمت run  از منوی شروع ویندوز ، sfc  بنویسید و Enter  را بزنید.

با اجرای این دستور ، تمام فایل ها ی سیستم ویندوزتان چک شده . اگر یکی از فایل ها ایراد داشته باشد ، یک سوال از شما برسیده میشود که باید مسیر فایل های اصلی ویندوز را در جواب آن نوشت. با مراجعه به CD  ، تمامی این فایل ها تعمیر میشود و شما صاحب یک ویندوز تر و تمیز و سرحال میشوید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد